Posted by skyluke.
Posted by skyluke.
Nejlepší thrillery a horory 2000-2010 podle skajluka PODRUHÉ
Někdy v únoru jsem napsat článek, který je statisticky neúspěšnější, nejčtenější a nejkomentovanější článek na tomto webu. Byl to článek Nejlepší thrillery a horory 2000-2010 podle skajluka. Proto a nejen proto bych rád pokračoval a doporučil hororovým a thrillerovým fanouškům další kvalitní filmy. Na výzvu pokračovacího článku jsem tedy vybral další filmy od roku 2000 do současnosti. Někdy se snad dočkáme článku se staršími tituly.
Zda-li jste nečetli předchozí díl o těch nejlepších hororech a thrillerech, najdete jej zde.
A nově také třetí pokračovací díl zde.
Smrt přichází v bílém (2003)
Netradiční duchařský (?) horor s hustou atmosférou. Netradiční je už jen proto, že je původem z Francie. Celý film je natáčený v exteriéru lesů/silnice/automobilu. V kolika hororech jste zaznamenali humor? Smrt přichází v bílém je perfektně skloubený horor s dusnou atmosférou, tajemnem a řadou vtipných klišé, které však ani moc nevadí. Osobně tento film považuji za jeden z nejlepších evropských hororů vůbec. [ČSFD: 73%]
Ať vejde ten pravý (2008)
/Text napsán původně pro článek Nejlepší severské filmy podle skajluka/Ať vejde ten pravý je film, jež považuji celosvětově za nejoriginálnější, celosvětově za jeden z nejlepších filmů a dost možná i celosvětově jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Velmi chladný a sugestivní film. Perfektní atmosféra s dokonale zkrocenou řadou klišé. Švédský venkov se mi velmi líbil. Žít bych tam však nechtěl, ale pro natáčení hororu dokonalé. Myslím, že Ať vejde ten pravý udává nové rozměry a nové možnosti v hororovém upírském subžánru a nejen v něm. Největší potlesk si na tomto filmu zaslouží režie a herecké výkony. I přes to, že některé dialogy působily poněkud uměle a nesmělé. Ať vejde ten pravý není žádné těžké sousto do žaludku. Během filmu má divák dostatek času vše perfektně vstřebat. Pomalé, rozvláčné a detailní scény s perfektní podkresovou hudbou divákovi umocní zážitek z atmosféry a poodkryje krásu detailu. Možná mnozí pochopí, proč se říká, že v jednoduchosti je síla/krása. Ať vzpomínám jak vzpomínám, tak Ať vejde ten pravý nemá filmu, se kterým by se dal srovnávat. To z filmu dělá něco originálního a nevšedního, že tento film nelze hodnotit jinak, než plným počtem bodů. Prosím víc takových filmů, a prosím ať Američani nedělají žádné remaky. [ČSFD: 79%]

Uvnitř (2007)
Filmy jako je tento se hodnotí dost špatně. Uvnitř pro mě byl docela boj. Kdo vyhrál? Dobro či zlo? Bez dobře použitých a kvalitních audiovizuálních efektů, které troufám si říct tvořily většinu atmosféry celého filmu by byl film pouze průměrným masakrem. Ale Uvnitř je perfektní minimalistický thriller, který je velmi chladný a nelítostný. Evropská produkce opět dokazuje své důležité postavení v tvorbě hororů a thrillerů na světě. A nakonec si i tento film u mě zaslouží jedno prvenství. Uvnitř je zřejmě horor který považuji za jeden nejbrutálnějších dosud viděných. Po zdánlivě nudném začátku, věřte, že se spíše ke konci nudit vážně nebudete. [ČSFD: 71%]
Monstrum (2008)
Hned po Záhadě Blair Witch, nejlepší thriller s autentickou ruční kamerou. Jenže Záhada Blair Witch měla premiéru v roce 1999, tudíž se do mého výběru nemůže dostat. Leč je Monstrum tak trochu monster movie velkých pláten, která je více, než americkou klasikou, jsem si film jako thriller náležitě užil. Normálně přímo nesnáším katastrofické americké trháky, ale Monstrum je katastrofický tak trochu jinak. Obejde se bez žalostných projevů prezidentů, novinářů, televizí, bez propagandy americké armády a dokonce i bez hrdinů, kteří zachrání svět. Strašně moc lidí tento film srovnává se Záhadou Blair Witch. Každá má něco do sobě. Jenže zde hodnotíme hororovou Záhadu a spíše thrillerové Monstrum, kde je Monstrum pouze natočen s větším citem pro masové konzumenty s větším kamerovým řemeslem. Těžko srovnávat tyto dva bezvadné filmy. [ČSFD: 75%]
[Rec] 2 (2009)
Pokračování úspěšných filmů zpravidla nikdy nedopadnou dobře. Ale tento pokračovací díl daleko předčil mé očekávání a určitě je srovnatelný kvalitně s prvním dílem. Rec 2 navazuje na první díl tak hladce a čistě, jakoby dva filmy byl jeden, natočený v kuse. Rec 2 nám přinese daleko více zvratů a překvapení, že bych to v životě nečekal. Kromě klasického bádání v domě se děj dostal taky mimo dům, a film už není filmem pouze o přežití. Tento díl divákům nabídl mnohem více, než první a rozvedl tak perfektně rozjetý vlak z prvního dílu. Aby toho nebylo málo, konec tohoto filmu je opět volný a jako dělaný pro pokračování. Krátce na to se začalo o mluvit o nových pokračovacích filmech nazvaných REC Genesis a REC Apocalypse. [ČSFD: 74%]
28 dní poté (2002)
Společně s Monstrem nejlepší katastrofické filmy vůbec. 28 dní poté není pouze hororová zombie podívaná. Je to něco víc. 28 dní poté je atmosférická a melodická podívaná. Zatímco nakažení zombie honí a zabíjí přeživší, do podkresu hraje líbivá uklidňující hudba, která by se samotná do podobného filmu nikdy nehodila. Tato kombinace mě překvapila a já si užíval tu atmosféru. Takovou, kterou jsem v hororu snad nikdy nezažil. Opět film s méně krve a více atmosféry. Nikdy nezapomenu na scénu v samoobsluze. Ani má bývalá přítelkyně si nakupování neužívala, tak jako hrdinové v tomto filmu. Mimochodem jsem tento film shlédl podruhé v rámci tohoto článku. Nelituji toho, protože 28 dní poté patří mezi ty filmy, které si užiji daleko víc až na druhé shlédnutí. [ČSFD: 72%]
Cold Prey (2006)
Miluji severské filmy (více: Nejlepší severské filmy podle skajluka) Cold Prey je thriller původem z Norska. Obyčejně u podobných slasherů neboli vyvražďovaček jen tipuji, kdo přijde na řadu jako první, a kdo přežije. U Cold Prey mě to paradoxně nenapadlo ani jednou. Film má nádhernou mrazivou atmosféru ovlivněnou Norskem. Ovlivněnou norskými nejvyššími hory. Severské národy mají jednoduše zcela jiný nadhled na filmy, než třeba v Americe a přistupují k nim zcela odlišně. To se mi líbí. A omluvte mě, jdu se podívat na pokračování Cold Prey. [ČSFD: 69%]
/Aleš: Ahoj, díky za komentář. Schválně jsem vynechal takové klasiky, které zná každý. Za prvé je zná každý a nemá cenu je zmiňovat a za druhé to jsou vesměs všechny americké braky a vykrádačky, které sou uměle zpopularizované. Když se nad těma filmama zastavíš a shlýdneš pár lepších hororů, pochopíš ten rozdíl, mezi dobře natočeným hororem a americkým hororem, ze kterýho chcou tvůrci vytřískat jen co nejvíc peněz. Takové horory jsou strašně jednuduché…nic pro mě.
Ahoj, sem tu sice poprvý ale je to tu pěkný. Mě se ještě líbil (a taky sem z něj byla pak dost vyklepaná) Paranormal activity. Dvojku Paranormal activity sem ještě nevyděla, ale asi ji v nejbližší době začnu hledat(a budu na ni koukat asi ve dne). Já chodim na výtvarku a holky o tom mluvily tak sem si to našla na internetu, ale já blbá na to koukala večer a sama. No nic, ale řekla bych, že nejhorší je asi ten divnej, nejistej pocit za zády, hlavně ve tmě když se snažíte usnout xD.
1Kristyna: Ahoj, jsem rád, že se líbí. Jinak můj názor na Paranormal Activity zde http://blog.skyluke.cz/paranormal-activity-a-to-jsem-se-mel-jako-bat/
Ahoj, je vidět že máš opravdu dobrý vkus. Mně se taky nelíbí laciné americké vyvražďovačky,chci něco víc..dusivou atmosféru,strach,děsivé prostředí. Co se týče Paranormal Activity souhlasím s tebou…popravdě jednička mně trochu vyděsila..hlavně protože jsem podobný film ještě neviděl..dvojka:člověk ví co očekávat a už to není ono navíc je o dost horší.Nejhorší je,že se 90% času opravdu nic neděje.Mám taky pár typů na horrory/thrillery co se líbí mně…Čtvrtý druh je fakt síla…myslím že to bude podle skutečné události a o to je to děsivější,dál se mi líbí: Orphan,Ti druzí,Vesnice,Zrcadla,z duchařských horrorů je pro mně nejlepší Hrůza v Connecticutu,3:15 zemřeš,Americká kletba.Kdo se chce zasmát tak ať si pustí Stáhni mně do pekla
co se týče Sillent Hill…tak prostředí je na jedničku z hvězdičkou,jinak to zase Američani “zkazili” přehnanými efekty,ale jako nápad na film dobrý.Siročinec nebyl špatný ale řadím ho spíš k lepšímu průměru stejně tak i Temné Vody.
Chtěl jsem ještě dodat že v zombie horrorech se nevyžívám,ale REC je fakt dobrý a děsivý.
V moci ďábla…No,moc jsem se nebál,navíc sledovat celý film soudní proces je celkem nuda. Mohli ten film zpracovat i líp.
Blackrain: Ahoj, díky za komentář. Nevím co si mám myslet o Čtvrtém druhu, nemá moc dobré hodnocení, někdo říká dobrý, někdo špatný, ale myslím že kvůli Mille na to kouknu
// dodatek k 21.2.11: Milla nic moc a film celkově taky nic moc. Vy vážně věříte, že se to stalo a že ty záběry jsou autentické? Kdyby mi to někdo vyprávěl, možná bych uvěřil spíš, než přes tenhle film.
Ahoj,maš vybornýý vkus na horory
[Rec] je vynikajííci kousek !Jsem zvědavej jak dopadnou další dva díly ja osobně doufáám že dobře.Nedavno jsem byl v kine na Řetězová zprava a je to propadakkkk nudaa jenom krev maso žádna pointa o ničem .Prooopaadááák!
Ahoj chtel bych ti rict ze se mi moc libi filmy jake tu mas. Nektere bych sice za horory neoznacoval ale to nic nemeni na tom ze se jedna z meho pohledu o kvalidni podivanou. Podle toho vyberu co tu mas ted dokoukavam ty co sem jeste nevidel a musim priznat ze treba ten sirotcinec je asi nejlepsi horor co jsem kdy videl a pritom jsem o nem nikdy neslysel. Jsem za tyto stranky rad, dekuji.
Moc díky za kladný komentář. Jasně, že všechny tyhle filmy nejsou horory, proto jsem tento článek nazval Nejlepší horory a thrillery. Jinak rozdíl mezi hororem a thrillerem jsem psal v jednom z mých minulých článků (http://blog.skyluke.cz/jaky-je-rozdil-mezi-hororem-a-thrillerem/)
Ano mas pravdu vsiml jsem si toho az po odeslani komentare. Jinak moc peknej thriller je proklety ostrov podle repertoaru filmu co tu mas bych hadal ze by se ti mohl libit teda jestli jsi ho uz nevidel. Ale zas si rikam ze kdybys ho videl uz by tu byl v top 10 ![]()
http://www.csfd.cz/film/235492-proklety-ostrov/
Jackob: Jasně, myslíš, že bych takovou pecku mohl nevidět?
Prokletej ostrov se mi hodně líbil. Tenhle článek už je starej skoro rok a Ostrov jsem viděl určitě někdy až poté, takže tady není.
Dost možná by se sem dostal, ale vybíral jsem spíš mezi těma míň známýma filmama. Časem, až se nahromadí víc dobrých filmů, s největší pravděpodobností napíšu třetí pokračování. Teď však nemám moc času ani na sledování filmů, protože mě čeká maturita a po letní brigáda.
Zdravim, videl som Paranormal Activity, podla mna je to dobry napad, ale ta herecka mi tam dost liezla na nervy, uplne bolo vidiet, ze je to cele bluf. Ona sa niekedy az akoby rozpacito usmieavala, alebo tak nejak mi to pripadalo. Rad by som upozornil na film Voodoo umeni dabla. Dvojku cast som nevidel, ale jendnotka so mnou trosku otriasla. Videl som aj Silent Hill, je to dobry horor, rejzo ma fantaziu. Aj Blair Witch dvojka bol podla mna vtedy dobry horror, mozno keby som si ho pozrel teraz, uz by ma tak nechytil.
Tak to ti preji hodne stesti at se ti to povede a zatim se budu tesit na 3. pokracovani.
Díky za super tipy! Dost z toho jsem už viděla, ale minimálně u 2 snímků přišla inspirace. Mám fakt ráda kvalitní horrory a těch bohužel moc není….
Ahojky,děkuju moc za výběr filmů.Dlouho jsem hledala něco co mne nadchne a je to tu.Nejlepší je se dívat na originál bez dabingu,je to víc zajímavé.Takže budu ráda,když se tvůj seznam bude rozrůstat.
Díky moc, s kamarádkami jsme pořádaly filmovou noc hororů. Seděly jsme, bály se a odškrtávaly tento seznam. Díky moc za pěkný, ale strašidelný večer. Raději jsme ani nešly spát.
Viktorie: Díky za komentář. Ani nevíš jak mě tyhle komentáře těší
Ahoj , právě jsem psal na první tvoji stránku , že
nevím co doporučit a jeto i Tvá volba – COLD PREY 1,2 a ILS jsou myslím švédské filmy. (psal jsem tam severské filmy). Fakt máš dobrý vkus . Jediné co jsem neviděl je paronormal entity a to dnes stahuju.
delik: Ahoj, díky za komentáře. Ils je Francouzký film točený v Bulharsku. Cold PRey je Norský
A koukni na Cold Prey 3. Je to o dost slabší než předchozí díly. Tuším to točil jiný rejža, ale jeslti se ti líbily přecchozí díly, mrkni.
S těmi severskými filmy jsi myslel jen horory/thrillery, nebo na žánru nezáleží? Klidně doporuč, KLidně tady, a klidně u článku o severských filmech; http://blog.skyluke.cz/nejlepsi-severske-filmy/
Jo napíšu jindy , dnes není čas . A dík , nevěděl jsem , že už je cold prey 3 . Zdravím
Ahoj , tak tet jsem studoval csfd a nic novýho jsem nenašel – severské filmy co jsem měl namysli tu máš .A já musím souhlasit- at vejde ten pravý , cold prey ,nějaká krimi (nevzpomenu si na název -něco s ohněm) , mrtvý sníh se dal i když to je též krev a střílení . A co tu ještě asi nepadlo tak (dobré pro mne) osvícení , 3:15 zemřeš ,tajemné okno,
Jujky, teď koukám, že tu máš aj pokračování…
Tak taky ještě přihodím na váhu. Ve stylu již zmiňovaného Posledního domu nalevo je podle mě Jezero smrti. Taky hódně drsné a bolavé a podobně jako Funny games USA – může se vám to prostě stát…
V poslední době mě zaujal španělský Uvězneni v čase – vlastně to neni oficiálně až tak thriller (spíš sci-fi), ale je to takový příjemně obyč a přitom zajímavý a přemýšlivý a jedna kratičká scéna zvedla chloupky na rukách zatím každému, koho znám.
Smíšené pocity jsem měla před lety z japonského Konkurzu – to je hodně divná záležitost. Asi na to nekoukejte. Zajímavě zpracovanej je už starší Mr. Brooks aneb copak to děláme tajně po nocích?
A co Mělký hrob s mlaďounkým Ewanem McGregorem? Trochu černá komedie, trochu detektivka, trochu psycho a parádní dialogy a origoš zápletka.
lora: Super obohacující komentář. Poslední dům nalevo se mi vůbec nelíbil. Funny games USA má možná dost mrazivou a bezcitnou atmosféru, ale mě osobně ti dva lezli dost krkem. Neodkázal jsem si vychutnat tu bílou sirovost.
Jinak díky za Uvězneni v čase a Mělký hrob. Určitě mrknu. McGregor je jeden z mých nejoblíbenějších herců.
Sosni a napiš. Jo a vůbec – proč tu nevidím žádné čechiše hororiše?
lora: No asi protože znám jen staršího data, než 2000
Ty znáš nějaké dobré 2000+?
Pravdu díš. Taky si nějak nemůžu vzpomenout. Vybaví se mi teď jen Všichni do jednoho, ale to je psychothriller.
lora: Vždyť to vůbec nevadí. Psychologické filmy mám nejradši.
Jestli taky můžu přidat svůj projev, tak pro mě je dobrým thrillerem třeba Jezero smrti, Poslední dům nalevo, Telefonní budka, Noční let, Skleněný dům, Expres foto a určitě Funny Games USA (jen pro psychycky vyrovnané
). Z hororů třeba Sweeney Todd, Mučedníci, Autopsy (zatím jenom s titulky), Vem si mou duši (taky má svojí atmošku), již zmiňovaný Kruh a Monstrum. Snad jsem vám pomohl jako vy mě
Díky za tipy.
Sorry, comments are closed.
« Avatar ve stínu Inception Dalsi clanek
Proč sdílet internetový obsah? »






Poté, co jsem si přečetl tvoji recenzi thrillerů a horrorů bych chtěl jen podotknout, že máš opravdu perfektní vkus. Když jsem dával do vyhledávače seznam nejlepších horrorů, objevil se mi odkaz na tvou stránku, a na tvou recenzi. Chtěl jsem se jen podívat, co teď zrovna letí za horrory, a co bych si měl stáhnout, ale nečekal jsem tolik dobrých tipů…Jsem také fanda horrorů a 90% filmů, o kterých píšeš, jsem viděl. Naprostou pravdu máš u filmu V moci ďábla, u Kruhu jsem také dlouho váhal, jestli se na to mám vůbec podívat, a to mě, jako píšeš i ty, také málo co rozhodí…Ti druzí, Sirotčinec, Silent Hill, to mě tedy moc nebralo, za to Uvnitř, či V moci ďábla, tak to na mě bylo silné kafé…Akorát bych sem přidal pár filmů, které by taky stály za zhlédnutí, např. Hory mají oči, Pach krve, Zrcadla, či největší hnus pro mě, na který se už asi v životě nepodívám…Čtvrtý druh se slečnou Jovovichovou…jinak fakt dobré recenze, nejspíš se mrknu v nejbližší době na to REC.